sâmbătă, 8 august 2009

Tarancuta....(The folk doll)








Pentru ca imi plac mult straiele noastre populare, m-am gandit sa realizez cateva papusi imbracate in haine specifice fiecarei zone ale tarii.Pentru inceput am realizat-o pe Simina care este imbracata in costum national specific Bucovinei.

Papusa este realizata din tesatura de bumbac vopsita in prealabil.Trasaturile fetei sunt pictate,pupilele ochilor doi nasturei albastru inchis.Camasa ,alba si lunga prezinta motive populare in galben si negru folosite in acea zona.La gat camasa este incretita,iar la terminatia manecilor si la poale am realizat o danteluta lucrata la croseta.Catrinta este din in negru pe care am cusut cateva linii verticale in rosu,mov,verde,albastru si galben.La terminatia catrintei am cusut o bentita din satin rosu.In talie i-am pus Siminei un cordon megru din in pe care am cusut cateva linii rosietice.In picioare Simina are opincute pictate .Traistuta este din in negru si am pictat in diferite culori cateva motive artizanale.La terminatie aceasta are ciucuri din bumbac multicolori.Parul Siminei este din fir acryl,prins in doua cozi lungi si negre.Pe cap are un batic cu flori si paiete.La gat Simina are margele din ...boabe de fasole.





This is a handmade romanian folk doll...


kisses,

irina

18 comments:

dana spunea...

Felicitari..sunt superbe..imi amintesc de acele papusi traditionale din magazinele de artizanat..care mi-am placut dintotdeauna...Astept o "ardeleanca"...:)..Toate cele bune!!

IrinaBohemianDance spunea...

@Buna,Dana!Multumesc de vizita!Cu siguranta va urma si o ardeleanca!

Imbratisari,

irina

Anonim spunea...

Papusile sunt bucuria copiilor dar si cei maturi privindu=le isi amintesc zambind de copilaria lor cu papusi doar din carpa .M=ai faut ff fericita Te imbratisez cu drag buna

IrinaBohemianDance spunea...

@Multumesc Buna!Te imbratisam cu totii!

Janie spunea...

Very creative and colorful.

IrinaBohemianDance spunea...

@Thank you ,Janie!

kisses,

irina

Unknown spunea...

Hi Irina this is nice dolly... hehehehehhe... is funny.....
Hugs
DENI

IrinaBohemianDance spunea...

@Thank you Deni!

kisses,

irina

Doina spunea...

Ma bucur ca ai inceput cu Bucovina! Felicitari! Este foarte reusita!
O duminica placuta,
Doina

IrinaBohemianDance spunea...

@Multumesc mult Doina!

Duminica placuta si tie!

irina

Alexandra spunea...

Ce frumoasa este tarancuta! Broboada e grozava. Sta singura in picioare?
Sanda

IrinaBohemianDance spunea...

@Multumesc de vizita Alexandra!Simina este o bucovineanca strasnica ,plina de viata ,care sta bine infipta pe picioarele ei...Din pacate ,astazi a avut o zi grea de aceea se sprijina pe o ulcica...

Imbratisari,

irina

Angela spunea...

Your doll is so funny! I like the eyes...

Greets
Angela

IrinaBohemianDance spunea...

@Thank you ,Angela for the message!

kisses,

irina

Káthia Marchand spunea...

Fata e frumos!
Şi aceste bule de săpun are o foarte frumoasă, deoarece lumina de la maşină!
Asta cool!
Amei!
Va multumim ca ati vizitat blogul meu, eu sunt fericit pentru a vedea comentariile dumneavoastra!
Big sărut!

IrinaBohemianDance spunea...

@Multumesc de vizita ,Kathia!Esti tare draguta ca-mi trimiti mesajele in romaneste!

kisses,

irina

Evelina spunea...

Acest blog a fost nominalizat pentru BLOGUL DE AUR aici http://evelina1704.blogspot.com/
Felicitari!

IrinaBohemianDance spunea...

@Multumesc mult ,Evelina!!!Ma simt onorata!

Imbratisari,

irina

Related Posts with Thumbnails